استفاده از پیام های غیر معتبر

استفاده از پیام های غیر معتبر

این محتوا قسمتی از یک مقاله است. برای مطالعه کامل اینجا کلیک کنید.

امروزه بیش از هر زمان دیگری، اصالت برای ایجاد یک کمپین بازاریابی موثر حیاتی است. اما مهمتر از آن، اصالت برای جلوگیری از واکنش شدید اینترنتی حیاتی است.

مصرف کنندگان مهارت فوق العاده ای در اشاره و منفجر کردن پیام های غیراصولی کسب کرده اند، به ویژه به لطف اینستاگرام و….

به نظر می رسد تقریباً هر روز یک جنبش ویروسی جدید وجود دارد که برخی از برندهای معروف را در قبال یک لغزش غیر حساس یا یک اظهار نظر خام مسئول می داند. گاهی اوقات این عصبانیت موجه است. گاهی اینطور نیست.

در هر صورت، کلید ایجاد اعتماد در بین مخاطبان، استفاده از پیام‌های معتبر است. برند شما واقعاً چه چیزی را نشان می دهد؟ اهداف شما چه هستند؟ آیا آنچه را که موعظه می کنید عمل می کنید؟

بهتر است مطمئن باشید که ۱) پاسخ آن سوالات را دریافت کرده اید، و ۲) تبلیغات شما با واقعیت مطابقت دارد. زیرا در غیر این صورت، مطمئناً با موجی از واکنش مواجه خواهید شد که ممکن است برند شما از آن لطمه یابد، درست مانند نمونه‌های زیر.

مثال ۱: فیاسکوی پپسی کندال جنر

بدون تبلیغات بدنام پپسی کندال جنر، هیچ مکالمه ای در مورد پیام های غیر معتبر کامل نمی شود.

اجازه دهید صحنه را تنظیم کنم: گروهی از معترضان بی دلیل در خیابان ها راهپیمایی می کنند. آنها تابلوهایی با کلمات مبهم مانند «عشق» و «به گفتگو بپیوندید» در دست دارند  و در نهایت از کنار عکاسی کندال جنر عبور می کنند.

جنر که ظاهراً الهام گرفته شده است، سپس به تظاهرات می‌پیوندد، به خط مقدم راهپیمایی می‌کند و یک پپسی را به پلیسی که معترضان را عقب نگه می‌دارد می‌دهد. به نظر می رسد این تبلیغ می گوید: “این پپسی است که می تواند همه ما را دور هم جمع کند.”

استفراغ.

خشم اینترنت در پاسخ به این آگهی تجاری بسیار زیاد بود و به درستی هم چنین بود. به نظر می رسید که پپسی با اعتراضات Black Lives Matter که در آن زمان بسیار گسترده بود، همکاری می کند و به دنبال سرمایه گذاری از آن است. این ضربه ۱ است.

ضربه دوم این واقعیت بود که آنها در واقع هیچ بیانیه واقعی در مورد نظرات خود در مورد موضوع ارائه نکردند و مردم تقریباً بلافاصله این نما را دیدند.

و ضربه ۳ آنقدر موضوع را بی اهمیت جلوه می داد که یک نوشابه ساده واقعاً می تواند به حل همه مشکلات پیچیده زیربنای تنش های نژادی در آمریکا کمک کند.

پپسی آگهی را حذف کرد و تنها یک روز بعد از آن عذرخواهی کرد. اما در آن زمان، آسیب از قبل وارد شده بود. مردم به توییتر رفتند تا ناراحتی خود را تخلیه کنند و برند را پاسخگو بدانند.

نیازی به گفتن نیست که تبلیغ پپسی یک شکست کامل بود.


مثال ۲: پادشاه عدم اصالت

سلامت روان امروزه یک مشکل جدی در ایالات متحده است. بنابراین وقتی برندها سعی در ایجاد تفاوت و شروع گفتگو در مورد آن دارند، معمولاً چیز خوبی است.

زیرا هرچه افراد بیشتر بدانند، احتمال بیشتری برای دریافت کمک مورد نیازشان خواهد بود.

این همان چیزی است که آنها به آن “بازاریابی علت” می گویند – جایی که تلاش های خوب برند شما برای یک هدف در واقع به ارتقای کسب و کار شما کمک می کند. به همین دلیل است که شرکت‌ها به موسسات خیریه کمک مالی می‌کنند، از جمع‌آوری‌های کمک مالی حمایت می‌کنند و در بیشتر موارد، کارهای خوبی در جهان انجام می‌دهند.

این ایده ای بود که برگر کینگ در کمپین #FeelYourWay خود داشت. این کمپین بر افزایش آگاهی سلامت روان متمرکز بود. آنها حتی با سلامت روان آمریکا، یک سازمان پیشرو در زمینه آگاهی از سلامت روان، همکاری کردند.

و صادقانه بگویم، تبلیغات خوب است. با این حال، چند مشکل در نحوه مدیریت برگر کینگ وجود دارد.

اولاً، ارزش‌های برند BK دقیقاً با سلامت روانی بهتر همسو نیست. غذای کمبود مواد مغذی واقعاً به احساس خوب بودن یا اعتماد به نفس کمک نمی کند.

علاوه بر این، برگر کینگ برای حمایت از سلامت روانی کارکنان خود نیز کاری انجام نمی دهد. مزایای سلامت روان برای شغل فست فود؟ مشکوکه….


مثال ۳: چالش  Mastercard

در سال ۲۰۱۸، مسترکارت ایده ای داشت: به ازای هر گلی که لیونل مسی یا نیمار داسیلوا سانتوس جونیور (با نام مستعار نیمار جونیور) در طول جام جهانی به ثمر می رساند، ۱۰۰۰۰ وعده غذایی رایگان به کودکان گرسنه در آمریکای لاتین اهدا می کرد.

کودکان گرسنه غذای رایگان دریافت می کنند: چرا نباید دوست داشتنی باشه، درسته؟

خب، مشکل اینجاست که مستر کارت به طور ناخواسته مشکل بسیار جدی گرسنگی دوران کودکی را به بازی ربط داده است.

مطمئنا، آنها برای کمک به حل یک مشکل بزرگ کمک مالی می کنند. اما آنها همچنین نشان می‌دهند که مایلند به این مشکل کمک کنند… اما به شرطی که توپی به توری برخورد کند.

جالب نیست، قبول دارید؟

مردم، بدون تعجب، خشمگین شدند. این کمپین گستاخانه، ناشنوا و کاملاً خودخواه نامیده شد. همانطور که هنری وینتر، نویسنده ارشد فوتبال تایمز آن را خلاصه کرد، هیچ کس از ایده Mastercard “تبدیل جام جهانی به بازی های گرسنگی” خوشش نمی آید.

در پاسخ، Mastercard این کمپین را کنار گذاشت و در عوض ۲ میلیون وعده غذایی اهدا کرد.

به نظر می رسد این داستان پایان خوشی داشت.

نکته کلیدی: معتبر باشید!

اگر کسب‌وکار شما برای یک دلیل می‌جنگد، باید مطمئن باشید که مبارزه شما بیشتر برای درمان مشکل است تا فروش بیشتر برای شرکتتان

بازاریابی معتبر را تمرین کنید

آنچه را که اعتقاد دارید بگویید. به هدفی که واقعاً از آن حمایت نمی کنید متعهد نباشید.

و مهمتر از همه، از اعتقادات خود با عمل واقعی پشتیبانی کنید.

اگر به سلامت روان علاقه دارید، مزایای مراقبت از سلامت روان را به کارکنان خود ارائه دهید. بدون حقه برای ریشه کن کردن بی عدالتی کمک مالی کنید. تغییری باشید که ادعا می کنید از آن حمایت می کنید.

زیرا وقتی خلاف این باشید، مردم متوجه می شوند.

گروه فریپلا با همکاری تعداد زیادی از فریلنسرهای مجرب، این امکان را دارد که برای کسب و کار شما بهترین ها را رغم بزند.

با ما در ارتباط باشید.

نظر