تلاش برای دست یابی به پول نقد از یک تراژدی

تلاش برای دست یابی به پول نقد از یک تراژدی

این محتوا قسمتی از یک مقاله است. برای مطالعه کامل اینجا کلیک کنید.

در نهایت، ناگفته نماند که تلاش برای استفاده از یک فاجعه به نفع کسب و کار شما یک اشتباه بزرگ بازاریابی است. احتمالاً یکی از بزرگترین آنها.

البته راه‌هایی برای نشان دادن حمایت سازمانتان در مواقع آشفتگی ملی یا یک فاجعه وجود دارد. اما زمانی که درگیر فروشندگی باشد، می تواند عواقب فاجعه باری برای کسب و کار شما داشته باشد.

و صادقانه بگویم، باید عواقب کاملاً فاجعه باری برای تجارت شما داشته باشد.

در زیر به ۲ باری که کسب و کارها مرتکب اشتباه بازاریابی شدند و سعی کردند از یک فاجعه به نفع خود استفاده کنند، نگاهی بیندازید.


مثال ۱: توئیت کنت کول در قاهره

در سال ۲۰۱۱، مصر شاهد تظاهرات زیادی بود که به دلیل افزایش خشونت پلیس آغاز شد. میلیون ها معترض به خیابان ها ریختند. و در نهایت ۸۴۶ نفر کشته و بیش از ۶۰۰۰ نفر مجروح شدند.

همانطور که می بینید، این یک موضوع جدی است.

سپس کنت کول، یک خانه مد آمریکایی، با آنچه که مطمئنم فکر می‌کردند یک توییت کوچک هوشمندانه بود، گفت. «میلیون‌ها نفر در #قاهره در غوغا هستند. رامر شنیده اند مجموعه جدید بهاری ما اکنون به صورت آنلاین در دسترس است…”

البته خشم به وجود آمد. و در نهایت کول عذرخواهی کرد. و مردم هنوز هم وسایلشان را می خرند.

اما با این حال، باید تعجب کنید: آنها به چه چیزی فکر می کردند؟


مثال ۲: فیسبوک VR PR Faux Pas

طوفان ماریا در سال ۲۰۱۷ جزیره پورتوریکو را ویران کرد. با ماه‌ها زیرساخت‌های تخریب‌شده، حدود ۹۱٫۶۱ میلیارد دلار خسارت و تقریباً ۳۰۰۰ تلفات مستقیم و غیرمستقیم، این رویداد کاملاً ویران‌کننده بود.

بنابراین وقتی مارک زاکربرگ از این فرصت استفاده کرد تا قابلیت‌های واقعیت مجازی فیس‌بوک را به نمایش بگذارد، چند تا ابرو برانگیخت.

اکنون، این واقعیت نیست که آنها از VR برای درک بهتر آسیب استفاده می کردند. در واقع، دیدن نتیجه توفان برای فاجعه‌ای که واقعاً رخ داد، می‌تواند به عنوان تلاشی نجیب تلقی شود، به خصوص که رسانه‌ها در آن زمان جدیت آن را کم اهمیت جلوه می‌دادند.

اشتباه، درج آواتارهای دیجیتال کارتونی شاد در ارائه VR بود. خلق و خوی کاملاً مناسبی برای مطابقت با کل جزیره ای که در حال ترک خوردن است و ساکنان آن ماه ها بدون برق یا غذا زندگی می کنند، نیست.

نکته کلیدی: وقتی با تراژدی روبرو می شوید، مراقب باشید.

مهمترین چیزی که باید به عنوان یک تجارت که با تراژدی سروکار دارد به خاطر بسپارید این است که همیشه باید این کار را با اصالت انجام دهید.

به دنبال هیچ نوع مزیتی نباشید. بدون تلاش برای جلب توجه بیش از حد به آن کمک قانونی ارائه دهید. به جای تلاش برای شنیده شدن، برای گوش دادن در رسانه های اجتماعی وقت بگذارید.

و بیش از هر چیز دیگری انسانیت نشان دهید

گروه فریپلا با همکاری تعداد زیادی از فریلنسرهای مجرب، این امکان را دارد که برای کسب و کار شما بهترین ها را رغم بزند.

با ما در ارتباط باشید.

نظر