عدم درک صحیح بازارهای هدف

عدم درک صحیح از بازارهای هدف

 

این محتوا قسمتی از یک مقاله است. برای مطالعه کامل اینجا کلیک کنید.

اولین درس بازاریابی درک واقعی، عمیق و اساسی مخاطبان است.

  • سرگرمی های آنها چیست؟ اهداف آنها؟ خواسته های آنها؟
  • چه چیزی آنها را در نیمه شب بیدار نگه می دارد؟
  • و چه نوع افکاری آنها را به خواب می برد؟

اگر می‌خواهید محصول خود را به کسی بفروشید، باید جواب سوالات بالا را در مورد مخاطبان خود بدرستی بدانید

تنها در این صورت است که می توانید آنها را به طور مؤثر هدف قرار دهید

 

برندهای بزرگ اشتباهات عمده ای را در هدف گیری مخاطبان خود مرتکب شده اند.

مثال ۱: Pepsi’s China Snafu

پپسی یکی از محبوب ترین کولاهای جهان است. و اگرچه همه ما می دانیم که هرگز نمی تواند پادشاه کوکاکولا را از سلطنت خلع کند، اما همچنان یکی از بزرگترین مخاطبان بین المللی را دارد که جهان تا به حال دیده است.

اما مشکل زمانی پیش می‌آید که شعارهای پپسی برای سایر مخاطبان به خوبی ترجمه نمی‌شوند.

به عنوان مثال، کمپین تبلیغاتی انگلیسی “زنده بیا!” مانند «زنده باش! شما در نسل پپسی هستید!»

عالی به نظر می رسد، درست است؟

اما، ترجمه ضعیف باعث شد که این کمپینی که در چین راه اندازی شد چنین خوانده شود: “پپسی اجداد شما را از قبر باز می گرداند!”

مثال ۲: بازاریابی تصادفی با رتبه R پاف

همه دستمال کاغذی پافز را می شناسند، درست است؟ خب، آنها هنگام تلاش برای بازاریابی برای مخاطبان بین‌المللی، به یک مشکل غیرمنتظره برخورد کردند.

“پف” در همه جا همان معنای مفیدی را که اینجا دارد ندارد. به عنوان مثال، در آلمان، این کلمه دیگری برای فاحشه خانه است و این اصلا برای یک محصول مثل دستمال کاغذی مناسب نیست.

مثال ۳: مشکل “کوچک” فورد پینتو

فورد پینتو یک مدل فوق العاده موفق بود که به نماد دهه ۷۰ در ایالات متحده تبدیل شد.

و مانند هر شرکتی که تلاش می کند روی یک پیروزی بزرگ سرمایه گذاری کند، فورد نیز تلاش کرد تا در سایر بازارهای جغرافیایی پیشرفت کند.

اما مشکل از کشور برزیل بود. در حالی که “پینتو” نوعی اسب کوچک، خالدار یا کالیکو است (کوچک اما قدرتمند درست مانند ماشین پینتو) این کلمه در برزیل به معنای “اندام تناسلی نر” نیز به زبان عامیانه است.

بله

و آنها تعجب کردند که چرا فروش در آن بازار ناامید کننده است. در هر صورت، فورد به زودی مشکل را کشف کرد و بعداً نام مدل را به Corcel تغییر داد که در پرتغالی به “اسب” ترجمه می شود.

نکته کلیدی: تحقیقات بازار هدف خود را انجام دهید!

اگر می‌خواهید در قلمرو جدیدی گسترش پیدا کنید، باید از قبل تحقیقات مخاطبان خود را انجام دهید

 

گروه فریپلا با همکاری تعداد زیادی از فریلنسرهای مجرب، این امکان را دارد که برای کسب و کار شما بهترین ها را رغم بزند.

با ما در ارتباط باشید.

نظر