بهترین سبک ­های برندینگ مواد غذایی و خشکبار

توی مطلب اصول برندینگ مواد غذایی و خشکبار، نکات و اصول رو با هم مرور کردیم. حالا وقتشه کمی در مورد جزییات این موضوع و بهترین سبک­ های برندینگ مواد غذایی و خشکبار با هم حرف بزنیم. میخوایم به چندتا سوال کلیدی و مهم جواب بدیم:

  • چه رنگ­ هایی اشتها آورتر هستند؟
  • مشتری های گرسنه به دایره ها یا مربع ها بهتر پاسخ میدن؟
  • از چه فونت و اندازه­ای (تایپوگرافی) برای جلب اعتماد مشتری و برندینگ موفق مواد غذایی و خشکبار استفاده کنم؟

اگه شما یه کارآفرین یا استارتاپ در صنعت مواد غذایی و خشکبار هستین بهتره مطلب چرا استارتاپ ها باید با فریلنسرها همکاری کنن رو حتماَ مطالعه کنین و یادتون باشه فریلنسرهای متخصص برندینگ موفق مواد غذایی و خشکبار فریپلا شما رو تا موفقیت در این زمینه همراهی می کنن.

رنگ های مناسب برای برندینگ مواد غذایی و خشکبار

رنگ‌های گرم مثل قرمز، نارنجی و زرد برای برندینگ مواد غذایی و خشکبار بهتر هستن. بین اونها معمولاَ رنگ قرمز، حس گرسنگی رو بیشتر تحریک می کنه. از طرفی ترکیب رنگ های گرم کنار هم خیلی خوب میشه، همین موضوع باعث شده برندهای بزرگ و معروفی با رنگ قرمز و نارنجی ببینیم. رنگ سبز هم نشونه طبیعته پس توی برندینگ مواد غذایی و خشکبار معمولاَ برای محصولات طبیعی و ارگانیک استفاده میشه. رنگ آبی کمترین تأثیر رو بر اشتها داره. اما برندهای بزرگ خاصیت اعتماد برانگیزی رنگ آبی رو دوست دارن و با خلاقیت ازش استفاده میکنن.

  

ترکیب رنگ های گرم و استفاده هوشمندانه از رنگ آبی در برندینگ مواد غذایی و خشکبار

شکل های جذاب برای برندینگ مواد غذایی و خشکبار

شکل ها نشون دهنده هویت برندها هستن نه اون صنعت. مثلاَ برندهای دایره ای، جذاب تر و معمولی تر به ذهن میرسن ولی شکل های مستطیلی و راست گوشه معمولاَ شخصیت قابل اعتماد یا تاثیرگذار برند رو نشون میدن.

شخصیت‌ برندها توی برندینگ مواد غذایی و خشکبار معمولاَ دوستانه هستن پس لوگوهای دایره‌ای یا منحنی‌ رو بیشتر می بینیم. دایره رو فقط برای  قاب دور لوگو استفاده نکنین، حتماَ برای خطوط داخلی لوگو هم از منحنی استفاده کنین. شکل های مستطیلی، مثلثی و زاویه‌دار تیز حس رسمی‌تری رو منتقل میکنن.

استفاده خلاقانه دایره و منحنی ها در لوگو

اگه دوست دارین یه لوگوی جدی داشته باشین اما مشتریاتون هم حس راحتی داشته باشن،  میتونین شکل­ها رو با هم ترکیب کنین. مثلا گوشه های تیز رو با منحنی ها اصلاح کنین، حس خوبی رو منتقل میکنه.

تایپوگرافی بهینه برای برندینگ مواد غذایی و خشکبار

هیچ “بهترین تایپوگرافی” مشخصی برای برندینگ مواد غذایی و خشکبار وجود نداره. اندازه، ضخامت، رنگ متن و محصوصاَ فونت، همه مفاهیم منحصر به فرد خودشون رو برای شخصیت برند شما دارن، بنابراین بهترین تایپوگرافی مناسب برند شما بستگی به این داره که شما میخواین برندتون نشون دهنده چی باشه.

مثلاَ اگه میخواین قدمت و اصالت خودتون رو به رخ بکشین، استفاده از فونت­ های ساده و کلاسیک این پیام رو فوری به مخاطبتون منتقل میکنه.

فونت کلاسیک در برند

یا اگه می‌خواین مردم شما رو به‌عنوان یک تولیدکننده مدرن ببینن، یک تایپوگرافی رسمی و بدون حاشیه مثل شکل زیر مناسبه.

فونت رسمی برای نشون دادن یک برند مدرن

مثل همون مطلبی که در مورد شکل ­ها گفتیم، توی برندینگ مواد غذایی و خشکبار شما همیشه می تونین دو سبک متضاد رو با هم ترکیب کنین تا طرحی کاملاً متمایز از خودتون خلق کنین. یادتون باشه که منحنی ها “دوستانه” هستنن و خطوط مستقیم و یا گوشه های تیز “حرفه ای و رسمی”. بنابراین یک فونت با منحنی های زیاد، سعی در جذب مشتری های معمولیتر رو داره ولی درعوض یک فونت سخت و درجه یک دنبال جذب مشتری های رسمیه. با ترکیب این دو نوع فونت و خلاقیت میتونین هر دو دسته رو جذب کنین؟

نحوه استفاده صحیح فونت و رنگ در برندینگ مواد غذایی و خشکبار

حالا بیاین شکل بالا رو با هم یه کم بررسی کنیم. برای جذب بچه ها از فونت کودکانه و منحنی­ ها استفاده کردن اما برای جذب پدر و مادر بچه ها و نشون دادن خواص و ویژگی های اصلی محصولشون از فونت های رسمی تری استفاده کردن. یه نکته جالب دیگه،: با رنگ قزمر، حس گرسنگی بچه ها رو هدف گرفته اما با رنگ آبی توی قسمت بالا دنبال جلب اعتماد والدین بوده. ‌خیلی هوشمندانه انتحاب کردن.

اگه دوست دارین توی برندینگ مواد غذایی و خشکبار زودتر موفق بشین و این نکات ریز و فنی رو فریلنسرهای خلاق فریپلا براتون انجام بدن قبلش حتما ۷ نکته طلایی برای کار موفق با فریلنسرها رو مطالعه کنین.

در مطلب­ های بعدی هم به سوال های زیر جواب میدیم:

  • جزییات بسته بندی که میتونه محصول ما رو از رقیبمون موفق تر بکنه چی هستن؟
  • طراحی داخلی فروشگاه چه تاثیری روی رفتار مشتری هامون داره؟
  • واکنش مشتری ها در شبکه­ های اجتماعی چطوریه؟ آیا میشه در شبکه های اجتماعی یه کمپین برای محصولمون راه بندازیم؟

فریپلا با استفاده از پلتفرمی که براتون آماده کرده و همکاری با طراح های فریلنسر خلاق میتونه شما رو به سرعت به هدفتون برسونه. پس وقت رو از دست ندین و همین الان پروژتون رو بارگذاری کنین.

نظر