اعتمادسازی در فروش خشکبار

تکنیک های جلب اطمینان و اعتمادسازی در فروش خشکبار

اعتمادسازی در فروش خشکبار برای مشتری­ های جدید مثل ساختن یه ساختمونه، کار خیلی سخت و زمانبریه. اما با رعایت یه سری نکات ساده و کلیدی میتونین به این کار سرعت بدین و ساختمون اعتماد رو خیلی سریع و حتی در چند لحظه بسازین. البته یادتون نره خراب کردن دیوار اعتماد کار بسیار راحتیه و میتونه در یه لحظه اتفاق بیفته. پس مواظب باشین که با رعایت نکردن نکات اعتمادسازی و جلب اطمینان مشتری همه زحماتتون رو نابود نکنین.

در نظر مشتریا، کسب‌وکارها مثل یه انسان هستن و برای اعتماد به کسب و کارها معیارهایی رو در نظر میگیرین که برای اعتماد به بقیه آدم­ ها ازشون استفاده میکنن. مشتری ­ها استانداردهای خاص خودشون رو دارن و تا وقتی که به فروشنده اعتماد نکنن ازش خرید نمیکنن. پس جلب اطمینان و اعتمادسازی برای مشتری باعث فروش بیشتر شما میشه. حالا سوال اینجاست که شما به عنوان فروشنده چطور میتونین به مشتری ثابت کنید که حافظ منافع اون هستین؟ یا برای جلب اطمینان و اعتمادسازی مشتری چه چیزهایی لازمه؟

توی این مقاله یه سری نکات کلیدی رو با هم مرور می­کنیم و روی تکنیک­ های جلب اطمینان و اعتمادسازی مشتری در صنف خشکبار تمرکز می­کنیم.

۱- ارائه محصول با کیفیت به مشتری ها مهمترین عامل اعتمادسازی

یکی از مهمترین، اگه نگیم مهم‌ترین راه‌هایی که کسب‌ وکارها اعتماد و اطمینان مشتری رو به دست میارن، ارائه محصول درجه یک و با کیفیت عالی به مشتریه. این موضوع قوی­ترین مسیر تعامل بین هر دو طرفه و به نوبه خود بزرگترین مسیر برای نشون دادن ارزش و مشروعیت کسب و کار  و مشتری­هاست. یه احترام دو طرفه واقعا عالی.

ارائه محصول عالی و با کیفیت به مشتریان نشون دهنده شفقت، تعهد به منافع مشتری و تمرکز بر مسئولیت پذیری کسب و کاره. این کار نشون میده که شما به اندازه کافی به مشتری­هاتون اهمیت دادین و با صبر و حوصله رفتین و بهترین­ های بازار رو برای بهترین مشتری­ های دنیا آماده کردین.

خشکبار با کیفیت

خشکبار با کیفیت مهمترین عامل اعتمادسازی

۲- تضمین واقعی محصولات

خوب حالا که شما دارین بهترین محصول بازار رو برای بهترین مشتری­های دنیا عرضه میکنین و از محصولتون اطمینان کامل دارین پس از این فرصت برای جلب اطمینان و اعتمادسازی مشتری خیلی زیرکانه استفاده کنین. چطوری؟

کاری نداره. تضمین بدین که اگر حتی کوچکترین موردی در محصول وجود داشت، خیلی راحت محصول رو بدون هیچ مشکلی پس میگیرین. اینطوری به مشتری­ هاتون نشون میدین که اون­ها با آدم خوبی طرف هستن و در صورت بروز مشکل دستشون رو میگیرین و این به خودی خود چیزیه که اساساً اعتماد و اعتمادسازی بر روی اون بنا شده. یادتون هست که گفتیم مشتری ها به کسب و کارها مثل یه آدم نگاه میکنن.

۳- رفتار مودبانه و لبخند زدن

مواردی که در بالا گفتیم خیلی خوبن ولی قبل از اون لازمه که مشتری جذب شما شده باشه. اعتمادسازی و جلب اطمینان یه موضوع کامل جدیه، اما فرض کنین وارد یه فروشگاه شدین و همه پرسنل جدی و خشک هستن. به نظرم تصمیم میگیرین بیاین بیرون. چندثانیه اول برخودرد و ملاقات دو نفر با یکدیگه، لحظات طلایی هستن. مطالعات نشون داده که یه لبخند کوتاه و سریع در برخورد اول میتونه احتمال اعتمادسازی رو به شدت افزایش بده. با رفتار مودبانه، کمی لبخند و یه استقبال گرم از مشتری، حس خوبی در اون بوجود میاد و جذبتون میشه. حالا زمانی که اطمینانش جلب شده و مراحل بعدی اعتمادسازی میتونه شروع بشه.

۴- نظرات و مخصوصاً نظرات مثبت رو به اشتراک بذارین

تجربه نشون داده که مشتری­ ها به مشتری­ های دیگه بیشتر از کسب و کاری که ازش خرید می­کنن اعتماد دارن. این یعنی چی؟ یعنی این: دقت کردین من و شما وقتی میریم داخل یه فروشگاه تا برای اولین بار ازش خرید کنیم اگه یه مشتری دیگه اونجا باشه حتما ازش میپرسیم شما قبلا اینجا خرید کردین؟ ازش راضی بودین و …. یعنی همین. درسته.

تجربیات مشتری­ های واقعی قبلی اغلب مشهودتر و قابل اعتمادتر از بازاریابی­ ها و تبلیغات اون کسب و کار هستن و وزن بیشتری دارن. اغلب مشتری­ ها مخصوصاً در فضای مجازی قبل از تصمیم­ گیری در مور خرید یه محصول نظر مشتری­ های قبلی رو میخونن و بر اساس اون تصمیم میگیرن. در بعضی مطالعات این آمار تا ۹۰ درصد گزارش شده.

در اصطلاح فنی این کار رو قرض گرفتن اعتبار از مشتری برای جلب اطمینان و اعتمادسازی مشتری جدید میگن. به این طریق میتونین با نشر نظرات مثبت مشتری­ های واقعیتون چه در فضای مجازی به صورت استوری و … و چه در فضای فروشگاهی به صورت گرفتن ویدئو کوتاه تبلیغاتی از رضایت مشتری هاتون و پخش در نمایشگر، مسیر جلب اطمینان و اعتمادسازی مشتری­ ها مخصوصاً مشتری­ های جدید رو با سرعت خیلی بیشتری طی کنین.

۵- صداقت و شفافیت کلید اعتمادسازی

معمولا کسی رو پیدا نمی­ کنین که از یه کسب و کار به خاطر بی اشتباه بودنش یا کمال بیش از حدش تعریف کنه. معمولاً مشتری­ ها از صداقت و شفافیت کسب و کارها در ارائه توضیحات درباره محصولات و مسئولیت پذیری اون­ ها در برابر محصولات و خدماتشون تعریف میکنن.

در صنف خشکبار شما باید اطلاعات فنی، علمی و مخصوصاً در حوزه سلامت محصولات و خواص اون­ ها رو تا جایی که میتونین بالا ببرین. مزایا و معایب محصولات مختلف رو با دقت و حوصله برای مشتریاتون توضیح بدین و تصمیم­ گیری رو به عهده خودشون بذارین. البته در تصمیم­ گیری نهایی هم کمکشون کنین.

ممکنه تعدادی از مشتری­ ها بعد از توضیحات صادقانه شما، هیچ کدوم از محصولاتتون رو نخرن اما مطمئن باشین شما تونستین اطمینان اون­ها رو جلب کنین و مراحل اعتمادسازی رو اجرا کنین. مشتری به صداقت شما اعتماد کرده و احتمالا بعداً مشتریتون میشه و یا پیش دیگران از صداقت شما تعریف میکنه. شما با صداقت و شفافیت خودتون از این نوع مشتری­ ها، عوامل تبلیغ خودتون رو می­سازین.

این نوع تبلیغ بهترین نوع تبلیغه که در اصطلاح فنی بهش میگن تبلیغ دهان به دهان. یعنی یه مشتری در مورد شما با افراد دیگه صحبت کنه و نکات خوب و مثبت شما رو براشون بگه. تجریه میگه هر مشتری توی این روش میتونه تا ۱۰ تا مشتری دیگه براتون بیاره. عالیه.

۶- ارتباط صمیمی و دوستانه با مشتری

فضای دوستانه ­ای بین خودتون و مشتری­ ها ایجاد کنین. مشتری ­ها رو مثل دوستان خودتون بدونین. با این کار خرید از رقیباتون برای اون­ها هم حس خوبی نداره، اینطور نیست؟ حالا برای ایجاد این فضای دوستانه و صمیمی چه کارهایی باید کرد؟

اگه در فضای مجازی مثل اینستاگرام و … فعالیت دارین، مثلا میتونین مشتری­ هاتون رو تشویق کنین که درباره محصولاتتون و … نظر بدن بعدش هم شما سریع به نظراتشون پاسخ مناسب و حمایتی بدین. براشون پست ­ها و پیام­ های همراهی و محبت آمیز بفرستین و ….

اگه فروشگاه دارین هم میتونین بعد از خریدشون یه هدیه تبلیغاتی کوچولو و جذاب بهشون هدیه بدین. اون­ها توقع ندارن ولی این کار حس رفاقت و مهم بودن رو توی مشتری ایجاد میکنه.

۷- نمایش تیم همراهتون به مشتری

این هم نکته آخر و جذاب که واقعا جواب میده. اگه کارگاه دارین و محصولات رو خودتون تولید می کنین حتما یه سری تصاویر و فیلم از همکارهای زحمتکشتون و مراحل تولید تهیه کنید و تیمی که داره برای جلب اطمینان و اعتمادسازی مشتری ها این همه تلاش میکنه رو به مشتری­ هاتون نشون بدین. این کار حس خوبی در مشتری ایجاد میکنه.

نمایش تیم تولید کننده برای جلب اطمینان و اعتمادسازی

نمایش تیم تولید کننده برای جلب اطمینان و اعتمادسازی

جمع بندی

همونطورکه اول مطلب هم گفتیم جلب اطمینان و اعتمادسازی مشتری در صنف خشکبار یه فراینده و یه دفعه بوجود نمیاد. همه مطالبی که در بالا بهشون اشاره کردیم علاوه بر اعتماد سازی، گام های اولیه ثبت اسم و نشون کسب و کار شما در ذهن مشتری­ ها یا همون برندسازی شماست. یعنی وقتی که مشتری­ ها میخوان به خرید خشکبار فکر کنن، اول از همه اسم و نام شما توی ذهنشون بیاد بالا و شما رو به دیگران هم پیشنهاد بدن. برای تکمیل این مطلب میتونین مقاله های اصول برندینگ خشکبار و مواد غذایی، بهترین سبک های برندینگ مواد غذایی و خشکبار و برندسازی خشکبار رو هم مطالعه کنین.

یه سری نکات دیگه هم برای جلب اطمینان و اعتمادسازی و در نهایت برندسازی خشکبارتون باید رعایت کنین. اگه فروشگاه دارین:

  • دکوراسیون تمیز و ساده­ ای داشته باشین
  • بهداشت رو رعایت کنین و با رعایت نکات بهداشتی امکان تست محصول رو به مشتری بدین و …

اگه فروشگاه مجازی دارین:

  • یه سبک مخصوص برای صفحاتتون انتخاب کنین
  • عکس­ های واضح و واقعی از محصولتون ارائه کنین
  • توضیحات کامل، دقیق و واقعی برای محصولاتتون بذارین
  • نماد اعتماد الکترونیکی بگیرین و …

فریپلا در تمام مراحل بالا با افراد جوان، خلاق و حرفه ­ای یا همون فریلنسرها همکاری می­کنه و میتونه به شما  کمک کنه. برای آشنایی با مزیت­ های استفاده از این فریلنسرها حتما مقاله چرا استارتاپ­ ها باید با فریلنسرها همکاری کنن رو مطالعه کنین. تیم فریپلا میتونه شما رو تا پایان راه اعتمادسازی و برندسازی خشکبار همراهی کنه. برای آشنایی بیشتر با خدمات ما به صفحه خدمات ما مراجعه کنین.

ما آماده ایم تا در تمام مسیر رونق کسب و کارتون و افزایش فروشتون در کنار شما باشیم. برای همراهی کافیه به یکی از شماره تماس های ما پیام بدین.

ما رو در اینستاگرام دنبال کنین تا مطالب تکمیلی رو دریافت کنین.

 

 

 

 

نظر